Навігатор проєкту "Світ чекає крилатих"

Поради щодо розв’язання виразів на с.23, №5,Журнал 22

В цьому випадку «працює» спосіб добору.

Візьмемо приклад 92:23

Варіант добору №1:

1)    Припустимо, що у результаті буде 2. Перевіряємо дію ділення дією множення 23х2=36(це число менше, ніж ділене 92), тому підбираємо далі…

2)    Припустимо, що у результаті буде 3. Перевіряємо дію ділення дією множення 23х3=69(це число менше, ніж ділене 92), тому підбираємо далі…

3)    Припустимо, що у результаті буде 4. Перевіряємо дію ділення дією множення 23х4=92.

4)    Робимо висновок: число 4 нам підходить. Значить:92:23=4

 Варіант добору №2: (за алгоритмом на с.22,№3)

Візьмемо приклад 95:19

1)Підкреслю «крайні» цифри у діленому і дільнику 95:19 (це 5 і 9)

2)Пригадаю випадки з ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ, яке число при множенні на 9 «дасть» на кінці цифру 5 (це 5, оскільки 5х9=45)

3) Помножу дібране число 5 на дільник 19 (19х5=(10х5+9Х5=50+45=95)

4)Порівняю отриманий добуток з діленим: добуток 95 і ділене 95.

5)    Роблю висновок: число 5 нам підходить. Значить:95:19=5

Вивчаємо по-новому таблицю множення

Звертаю увагу батьків на те, що запропонована в проєкті система роботи над таблицею множення має такі ключові позиції:
  • опрацювання таблиці множення здійснюється у такій послідовності: від ознайомлення з узагальненою таблицею множення, формування в учнів розуміння принципів її побудови, послідовного вивчення груп таблиць, що мають спільні ознаки (перша група – множення чисел 1, 10; друга група – множення числа 5; третя група – множення чисел 2, 4, 8; четверта група – множення чисел 3, 6, 9; п’ята група – множення числа 7, що входить до усіх попередніх випадків, окрім рівності 7 · 7 = 49) до поступового засвоєння результатів;
  • опрацювання таблиці передбачає поетапне розфарбовування її частин дитиною олівцями різного кольору відповідно до порядку вивчення визначених у п. 1 груп: перша група – множення чисел 1, 10; друга група – множення числа 5; третя група – множення чисел 2, 4, 8; четверта група – множення чисел 3, 6, 9; п’ята група – множення числа 7);
  • принципово важливим методичним прийомом є використання кольору, яким у таблиці виокремлюються випадки, що мають спільні ознаки; під час обчислень, розв’язування задач на множення і ділення колір дозволяє ілюструвати спільні ознаки в моделях задач, виразів, рівностей, візуалізувати відношення між даними і шуканим задачі, компонентами і результатом дії, множенням і додаванням тощо;
  • системне включення в заняття вправ на лічбу  «двійками», «трійками» і т.д. у прямому і зворотному напрямках, чим забезпечується засвоєння результатів табличних випадків множення; 
  • виконання усіх обчислень з опорою на таблицю множення, у тому числі і під час виконання самостійних/контрольних робіт. Звертаємо увагу: таблицю напам’ять не вивчаємо, а вчимо нею користуватися під час обчислень. Очікуємо, що табличні випадки множення/ділення усвідомлено будуть засвоєні орієнтовно до кінця І семестру 3 класу (протягом року – з січня в 2 класі  по січень в 3 класі)

 Навігатор по 2 класу 

  • Толока, сюжетний малюнок, предмети (українська мова, математика, всесвіт, іноземна мова, арт-технології), вправи з нейробіки мають те саме наповнення. Додається новий предмет:  інформатика
  • Фізкультхвилинки. Зміна не щотижня, а щомісяця. Комплекс на місяць. З метою формування в учнів м'язової пам'яті. 
  • Обкладинка, форзац та тематика тижнів залишаються без змін.
  • Шрифт текстів змінюється на менший. Відповідно, об’єм завдань для опрацювання збільшується, для застосування диференціації та індивідуального підходу.
  • Нова позначка: селфі-трек (червоний «равлик»-спіраль  ) Позначка селфі-треку є в перших номерах журналів, а потім у кінці кожної сторінки в останньому завданні. Це позначення завдання, яке може обрати сам учень для опрацювання вдома матеріалу, який він, на його ж думку, засвоїв у недостатній мірі/хоче закріпити. У нашому проекті вчитель не завжди дає так зване «домашнє» завдання. У нас воно називається «індивідуальна робота», тому що в дітей є вибір між запропонованими вчителем завданнями і завданнями селфі-треку. У наступних журналах позначка почне поступово зникати, а діти почнуть позначати її самі за рекомендаціями вчителя. 
  • Система оцінювання вчителем успіхів учнів відрізняється кількістю крил (в 1 класі – два крила, у 2 класі – чотири). Орієнтир: 1 крило – початковий рівень, 2 крила – середній рівень, 3 крила – середній рівень, 4 крила – високий рівень.
  • Позначки самооцінювання у 2 класі – не біля кожного завдання, а в нижній частині сторінки, з номером відповідного завдання. І так само, як і "крила" в учителя, кружечок розділений не на 2, а на 4 частини (відносно вміння дитини навчати інших). 

  • У 2 класі для занять з образотворчого мистецтва, Handmade надаються окремі вкладки. А також для англійської мови, математики та всесвіту передбачено декілька вкладок. В одній із вкладок будуть запропоновані доповнення в  індивідуальні бокси учнів. Будуть представлені зразки грошових купюр.  
  •  У 1 класі виконання завдань з образотворчого мистецтва, Handmade  відбувалось в журналі, а в 2 класі залишається лише «Арттехнології: музичне мистецтво» і з’являється «Арттехнології та інформатика: інформатика».

  •  У 1 класі на останньому форзаці були рядки, в яких учитель, з метою забезпечення зворотного зв’язку вчителя з батьками, міг висловлювати свої побажання/враження/думки щодо навчання дитини, а в 2 класі надаються поради батькам на тиждень. Поля для відповіді батьків залишаються без змін.

  •  Випередження – фундамент для майбутніх надбудов, набутків (величини (квартАл, градус), дроби, діаграми, таблиця множення, числівник (колір фіолетовий), звуко-буквений аналіз слів, знаки пунктуації (дефіс, лапки), абревіатури, тощо).

  •  Тему "Дроби" опрацьовуємо у ІІ семестрі. Тему подано з практичної точки зору; щоб зацікавити дітей, пропоновано проект "Дроби в житті".
  •  З діаграмами знайомимось як на заняттях з математики, так і зі всесвіту (температурні показники, наприклад).
  • У ІІ семестрі 2 класу ми починаємо вивчати таблицю множення. Підходи докорінно відрізняються від традиційних. Тому поради: 




- батькам КАТЕГОРИЧНО заборонено "зубрити" таблицю напам'ять заздалегідь;
- діти знаходять результати множення за наочною таблицею Піфагора протягом року – до ІІ семестру 3-го класу, таким чином підсвідомо засвоюють таблицю). Така ж табличка повинна бути в учнів удома й на групі продовженого дня (для виконання інд. роботи);
- компоненти дії множення позначаються кольорами: 1 множник – зелений, 2 множник (скільки разів узяли "ПО") – фіолетовий. Ціле – добуток чи ділене, як і ціле – сума чи зменшуване – позначене синім кольором.

  • Тему "Будова слова" подано блоком, як і всі теми у нас в проекті. Тому не треба лякатись важкого матеріалу – він буде опрацьовуватись і закріплюватись протягом наступних років навчання. 
  • У 2 класі за планом подано діагностичні роботи з математики, всесвіту, української мови. Кількість робіт відповідає вимогам програми. Вони пропонуються в журналах  двох видів: тестові (для виконання в посібнику) і традиційні/комбіновані (для виконання в окремому зошиті). Передбачено 2 варіанти для кожної роботи
  •  Аналогічно проводяться перевірні роботи з мови: диктант, перевірка мовних знань і вмінь (тестова або в зошиті), усний переказ прочитаного твору, перевірка навички читання вголос, списування, аудіювання (письмово). 
  •  Після довготривалої підготовчої роботи у ІІ семестрі на 27 тижні можливий перехід частини учнів на зошити з розліновкою в лінію.
  •  Остання чверть, як і в 1-му класі, присвячена повторенню опанованого матеріалу.
  •  У 2-му класі будемо впроваджувати в практику так зване "Велике прання" – аналіз помилок самими учнями. Дитина записує маркером на смужці паперу, який знаходиться у визначеному місці в класі  (15-20 см завдовжки, 6-8 см завширшки) слово з помилкою (характерною/грубою/суттєвою), виправляє помилку кольором і вішає "випрану" смужку на прищіпку у відведеному для цього місці на мотузку. Прийом цікавий і дієвий (з практики), сприяє розвитку вміння/навички бачити/аналізувати свої помилки. До того ж, коли помилка "сохне", на неї звернена увага й інших учнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий