В цьому випадку «працює» спосіб добору.
Візьмемо приклад 92:23
Варіант добору №1:
1)
Припустимо, що у результаті буде 2.
Перевіряємо дію ділення дією множення 23х2=36(це число менше, ніж ділене 92),
тому підбираємо далі…
2)
Припустимо, що у результаті буде 3.
Перевіряємо дію ділення дією множення 23х3=69(це число менше, ніж ділене 92),
тому підбираємо далі…
3)
Припустимо, що у результаті буде 4.
Перевіряємо дію ділення дією множення 23х4=92.
4)
Робимо висновок: число 4 нам підходить. Значить:92:23=4
Візьмемо приклад 95:19
1)Підкреслю
«крайні» цифри у діленому і дільнику 95:19 (це 5 і 9)
2)Пригадаю
випадки з ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ, яке число при множенні на 9 «дасть» на кінці цифру
5 (це 5, оскільки 5х9=45)
3) Помножу
дібране число 5 на дільник 19 (19х5=(10х5+9Х5=50+45=95)
4)Порівняю
отриманий добуток з діленим: добуток 95 і ділене 95.
5)
Роблю висновок: число 5 нам підходить.
Значить:95:19=5
- опрацювання таблиці множення здійснюється у такій послідовності: від ознайомлення з узагальненою таблицею множення, формування в учнів розуміння принципів її побудови, послідовного вивчення груп таблиць, що мають спільні ознаки (перша група – множення чисел 1, 10; друга група – множення числа 5; третя група – множення чисел 2, 4, 8; четверта група – множення чисел 3, 6, 9; п’ята група – множення числа 7, що входить до усіх попередніх випадків, окрім рівності 7 · 7 = 49) до поступового засвоєння результатів;
- опрацювання таблиці передбачає поетапне розфарбовування її частин дитиною олівцями різного кольору відповідно до порядку вивчення визначених у п. 1 груп: перша група – множення чисел 1, 10; друга група – множення числа 5; третя група – множення чисел 2, 4, 8; четверта група – множення чисел 3, 6, 9; п’ята група – множення числа 7);
- принципово важливим методичним прийомом є використання кольору, яким у таблиці виокремлюються випадки, що мають спільні ознаки; під час обчислень, розв’язування задач на множення і ділення колір дозволяє ілюструвати спільні ознаки в моделях задач, виразів, рівностей, візуалізувати відношення між даними і шуканим задачі, компонентами і результатом дії, множенням і додаванням тощо;
- системне включення в заняття вправ на лічбу «двійками», «трійками» і т.д. у прямому і зворотному напрямках, чим забезпечується засвоєння результатів табличних випадків множення;
- виконання усіх обчислень з опорою на таблицю множення, у тому числі і під час виконання самостійних/контрольних робіт. Звертаємо увагу: таблицю напам’ять не вивчаємо, а вчимо нею користуватися під час обчислень. Очікуємо, що табличні випадки множення/ділення усвідомлено будуть засвоєні орієнтовно до кінця І семестру 3 класу (протягом року – з січня в 2 класі по січень в 3 класі)
- Толока, сюжетний малюнок, предмети (українська мова, математика, всесвіт, іноземна мова, арт-технології), вправи з нейробіки мають те саме наповнення. Додається новий предмет: інформатика .
- Фізкультхвилинки. Зміна не щотижня, а щомісяця. Комплекс на місяць. З метою формування в учнів м'язової пам'яті.
- Обкладинка, форзац та тематика тижнів залишаються без змін.
- Нова позначка: селфі-трек (червоний «равлик»-спіраль ) Позначка селфі-треку є в перших номерах журналів, а потім у кінці кожної сторінки в останньому завданні. Це позначення завдання, яке може обрати сам учень для опрацювання вдома матеріалу, який він, на його ж думку, засвоїв у недостатній мірі/хоче закріпити. У нашому проекті вчитель не завжди дає так зване «домашнє» завдання. У нас воно називається «індивідуальна робота», тому що в дітей є вибір між запропонованими вчителем завданнями і завданнями селфі-треку. У наступних журналах позначка почне поступово зникати, а діти почнуть позначати її самі за рекомендаціями вчителя.
- Система оцінювання вчителем успіхів учнів відрізняється кількістю крил (в 1 класі – два крила, у 2 класі – чотири). Орієнтир: 1 крило – початковий рівень, 2 крила – середній рівень, 3 крила – середній рівень, 4 крила – високий рівень.
- Позначки самооцінювання у 2 класі – не біля кожного завдання, а в нижній частині сторінки, з номером відповідного завдання. І так само, як і "крила" в учителя, кружечок розділений не на 2, а на 4 частини (відносно вміння дитини навчати інших).
- У 1 класі виконання завдань з образотворчого мистецтва, Handmade відбувалось в журналі, а в 2 класі залишається лише «Арттехнології: музичне мистецтво» і з’являється «Арттехнології та інформатика: інформатика».
У 1 класі на останньому форзаці були рядки, в яких учитель, з метою забезпечення зворотного зв’язку вчителя з батьками, міг висловлювати свої побажання/враження/думки щодо навчання дитини, а в 2 класі надаються поради батькам на тиждень. Поля для відповіді батьків залишаються без змін.
Випередження – фундамент для майбутніх надбудов, набутків (величини (квартАл, градус), дроби, діаграми, таблиця множення, числівник (колір фіолетовий), звуко-буквений аналіз слів, знаки пунктуації (дефіс, лапки), абревіатури, тощо).
- З діаграмами знайомимось як на заняттях з математики, так і зі всесвіту (температурні показники, наприклад).
- У ІІ семестрі 2 класу ми починаємо вивчати таблицю множення. Підходи докорінно відрізняються від традиційних. Тому поради:
- Тему "Будова слова" подано блоком, як і всі теми у нас в проекті. Тому не треба лякатись важкого матеріалу – він буде опрацьовуватись і закріплюватись протягом наступних років навчання.
- У 2 класі за планом подано діагностичні роботи з математики, всесвіту, української мови. Кількість робіт відповідає вимогам програми. Вони пропонуються в журналах двох видів: тестові (для виконання в посібнику) і традиційні/комбіновані (для виконання в окремому зошиті). Передбачено 2 варіанти для кожної роботи
- Аналогічно проводяться перевірні роботи з мови: диктант, перевірка мовних знань і вмінь (тестова або в зошиті), усний переказ прочитаного твору, перевірка навички читання вголос, списування, аудіювання (письмово).
- Після довготривалої підготовчої роботи у ІІ семестрі на 27 тижні можливий перехід частини учнів на зошити з розліновкою в лінію.
- Остання чверть, як і в 1-му класі, присвячена повторенню опанованого матеріалу.
- У 2-му класі будемо впроваджувати в практику так зване "Велике прання" – аналіз помилок самими учнями. Дитина записує маркером на смужці паперу, який знаходиться у визначеному місці в класі (15-20 см завдовжки, 6-8 см завширшки) слово з помилкою (характерною/грубою/суттєвою), виправляє помилку кольором і вішає "випрану" смужку на прищіпку у відведеному для цього місці на мотузку. Прийом цікавий і дієвий (з практики), сприяє розвитку вміння/навички бачити/аналізувати свої помилки. До того ж, коли помилка "сохне", на неї звернена увага й інших учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий